Corona Virus

 

 

COVID-19

 

Wat betreft HOVON:

Het HOVON Data Center (HDC) en dus ook de HOVON Safety desk blijft onveranderd operationeel om de veiligheid van de patiënten in een HOVON studie te waarborgen.

De levering van studiemedicatie wordt nauwlettend opgevolgd en indien nodig zal tijdig hierover bericht worden.

Centrale lab faciliteiten zijn onveranderd operationeel. Vooralsnog is het mogelijk om patiënten in de HOVON studies te includeren.

 

Wat betreft deelnemende site:

Indien jullie nav COVID-19 situatie de inclusie voor een studie tijdelijk stopzetten graag het HDC per email hierover informeren (mail naar hdc@erasmusmc.nl).

Verder, indien er per protocol bepaalde studie visites/handelingen niet (kunnen) plaatsvinden nav COVID-19 situatie graag documenteren in de patiënten file.

 

Contact: 

Gegeven de situatie rondom Corona virus zijn het HOVON Centraal Bureau (HCB) en het HOVON Data Center (HDC) tijdelijk telefonisch niet bereikbaar.

Graag alle (urgente) vragen via email, deze zullen zsm door het team opgepakt en verwerkt worden. Wij hopen op jullie begrip voor deze situatie.

Voor studie specifieke vragen kun je contact opnemen met de trial manager van de studie of via het algemene HDC email adres (hdc@erasmucmc.nl – voeg HOVON studie nr toe).

 

 

Met vriendelijke groet, Marleen Breems (HOVON General Director) en Bianca Backx (manager HDC)


SLUITEN
sluit venster

Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten?

Vul hieronder uw e-mailadres in waarmee u bij HOVON geregistreerd bent, en klik op 'verstuur'. Uw inloggegevens worden dan direct naar dit adres gemaild.

e-mailadres

Terug naar het inlogscherm

Zoek in de HOVON website

DocuSign


1. HOVON gebruikt DocuSign

2. Wat betekent dat voor u

3. Instructies gebruik DocuSign

4. Vragen

  


naar boven

 

1. HOVON gebruikt DocuSign


HOVON is recent over gestapt op het gebruik van DocuSign voor het (laten) ondertekenen van contracten. In de wereld van onderzoek is al veel digitaliseert. Zo vragen we alle ziekenhuizen om onderzoeksdata elektronisch in te vullen en accepteren we in veel gevallen documenten die ons digitaal worden toegestuurd. Echter, één van de zaken die we vanuit HOVON nog niet hadden gedigitaliseerd waren de documenten waarop handtekeningen moesten worden geplaatst. We werkten nog altijd met natte handtekeningen, een proces dat soms veel tijd in beslag kan nemen. Om dit proces te verbeteren en te versnellen is HOVON nu overgestapt op het gebruik van DocuSign.

 

 

 


naar boven

2. Wat betekent dat voor u?

 

HOVON zal zelf documenten ondertekenen met DocuSign. We zullen ook vragen of u DocuSign wilt gebruiken bij het ondertekenen van documenten. U heeft hiervoor geen eigen account nodig via DocuSign, wel krijgt u een uitnodiging per email vanuit dit systeem om documenten te ondertekenen.
We begrijpen dat niet alle organisaties het gebruik van digitale handtekeningen zullen accepteren. Daarom biedt DocuSign ook de mogelijkheid om het document uit te printen, te ondertekenen en weer te uploaden in het systeem.
Het kan zijn dat u wel als contactpersoon betrokken bent bij HOVON studies en het opzetten van contracten die ondertekend moeten worden, maar dat u niet tekenbevoegd bent. In die gevallen biedt DocuSign de optie om de documenten door te sturen naar degene die het document wel dient te tekenen. 
 
 

 


naar boven

3. Instructies gebruik DocuSign

 

We hebben voor alle bovenstaande opties instructies opgesteld die u kunt volgen zodra u een uitnodiging ontvangt voor het ondertekenen van een document via DocuSign. Deze instructies kunt u hieronder vinden:

 

Instructies docusign in Nederlands

Instructies docusign in Engels

 

  


naar boven

4. Vragen

 

Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u mailen met hovonbureau@vumc.nl als het contracten betreft. Of hdc@erasmusmc.nl als het operationele documenten betreft.